Deklaracja dostępności
Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.dpsprudnik.pl, www.dpsprudnik.biuletyn.net.pl
Dom Pomocy Społecznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do www.dpsprudnik , www.dpsprudnik.biuletyn.net.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2011-01-01.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-02.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
- Brak transkrypcji głosowej.
Powody braku spełaniania wymagań
- Filmy są nagrywane amatorsko przez pracowników nie posiadaja napisów. Transkrypcja jest za droga dla Domu Pomocy Społecznej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-21.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-21.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Maciej Staszewski, . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 4362858 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Adres
- Opolskie
- Prudnicki
- Prudnik
- Prudnik
- Młyńska 11
- 48-200 Prudnik
Parking
- Nie mamy parkingu.
- Parking jest bezpłatny.
- Przed wejściem do placówki, parking publiczny.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
- Do wejścia prowadzą schody.
- Przy schodach znajduje się poręcz.
- Osobne wejście dla osób niepełnosprawnych prowadzące do windy, bez barier architektonicznych
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
Przestrzeń za wejściem
- Za drzwiami znajduje się korytarz prowadzący w lewo i w prawo. Wzdłuż korytarza znajdują się drzwi do biur. Na końcu korytarza po prawej stronie znajduje się wejście na klatkę schodową i do windy
- Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
- Wszystkie korytarze są dostępne dla osób na wózkach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Winda
- Drzwi windy otwierają się automatycznie
- Winda znajduje się w budynku
- Winda pozwala na transport łóżka medycznego lub 21 osób.
- Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille’a.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- Oznaczenia są kontrastowe.
- Najniższe przyciski sterujące znajdują się na wysokości centymetrów.
- W windzie są komunikaty głosowe.
- W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu:
Pomieszczenia
- Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Aplikacje mobilne
brak
Dodatkowe informacje:
brak